Нові функції місцевих центрів надання безоплатної вторинної правової допомоги
Нові можливості в реєстрації громадських організацій
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 17.06.2016 року №1717/5 «Про затвердження пілотного проекту у сфері державної реєстрації громадських формувань» (додається), місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – Місцеві центри) здійснюватимуть функцію прийняття та видачі документів щодо державної реєстрації громадських формувань, як фронт-офіси. Таким чином полегшується доступ громадян до адміністративних послуг. Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету міністрів України «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги» від 11.02.2016 року №99 на відповідні головні територіальні управління юстиції покладено виконання функцій з державної реєстрації громадських об’єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи, місцевих та первинних професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих організацій роботодавців та їх об’єднань, з підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання. Наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 року №359/5 затверджено Порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (далі – Порядок), розділом III якого врегульовано особливості проведення державної реєстрації громадських формувань через фронт-офіси. Порядком передбачено, що державна реєстрація може проводитись за заявою заявника шляхом звернення до фронт-офісів, тобто до центрів надання адміністративних послуг, утворених відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги», що забезпечують прийняття та видачу документів під час державної реєстрації. Згідно пілотного проекту у сфері державної реєстрації громадських формувань така ж процедура проходження реєстрації передбачена і шляхом звернення до Місцевих центрів. У разі, коли відповідно до Закону державна реєстрація проводиться Міністерством юстиції України та його територіальними органами, уповноважена особа відповідного центру надання адміністративних послуг чи Місцевого центрупротягом трьох робочих днів надсилає заяву та оригінали документів для державної реєстрації Міністерству юстиції України або його територіальному органу. Державний реєстратор до моменту надходження таких документів для державної реєстрації у паперовій формі використовує електронні копії оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлені шляхом сканування, що долучені до відповідної заяви. Документи, що потребують усунення підстав для зупинення розгляду документів, повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) уповноваженою особою фронт-офісу, що забезпечувала прийняття, зберігання та видачу документів для державної реєстрації, заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення за описом, сформованим за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру. У разі відмови в державній реєстрації уповноважена особа фронт-офісу чи Місцевого центру, що забезпечувала прийняття та зберігання документів для державної реєстрації, повертає (видає, надсилає поштовим відправленням) документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), заявнику відповідно до Порядку, крім випадків, коли такі документи надсилалися Міністерству юстиції України або його територіальному органу. Таким чином, законодавством у сфері державної реєстрації врегульовано питання державної реєстрації громадських формувань за участю центрів надання адміністративних послуг та Місцевих центрів. У Полтавській області діє чотири Місцеві центри– два у м. Полтава, та по одному у містах Кременчук і Лубни. Враховуючи викладене, для подання заяви щодо проведення державної реєстрації громадських формувань слід звертатись до фронт-офісів – тобто до Місцевих центрів чи до центрів надання адміністративних послуг, утворених відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги». Подати документи можна до Першого полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який розташований за адресою: м. Полтава, вул. Міщенка, 2.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)